Precious


Life is hard. Life is short. Life is painful. Life is rich. Life is….Precious.

Precious er basert på en sann historie om en ulykkelig, tungt overvektig ung dame. Hun er gravid for andre gang. Ikke bare det, det var en voldtekt. Moren hennes slår henne, og nå får hun ikke lov til å gå på skolen hun gikk på. Så hun må gå på en alternativ skole. Hele verden rives rundt henne, samtidig går hun å bærer på en drøm, en drøm for av å bli sett på en vakker måte. Kjæreste, berømmelse og et liv uten at noen slår henne eller på andre måter tar utnytte av henne. Når hun da endelig kommer inn på det alternative skolen, får hun en lærer som prøver så godt hun kan å lære Precious om livet, og prøve å gjøre noe ut av den vanskelige situasjonen.

Dette er som sagt basert på en sann historie som sagt, derfor er dette en jævla tøff film å se på. Rett og slett helt forjævelig. Jeg liker tøffe filmer, for all del. «The Color Purple» er en av mine favoritt filmer, det beviser nok noe. Det er bare at denne er tøff på en annen måte, den er nemlig litt «følelses kald». Den forteller rett og slett bare historien, og du føler deg bare ikke helt dratt med. Så satt jeg der da å så på at denne dama gikk igjennom helvete, uten å egentlig føle noe annet dyp sympati. Jeg ville bli med på reisen, men klarte det bare ikke. Jeg vet faktisk ikke om det egentlig er filmens sin skyld, eller at jeg er kald rundt hjerteroten. Skuespiller prestasjonene var supre (Unntatt spjåka Mariah Carey som liksom skal være en sosial arbeider, som heldigvis ikke hadde noe med musikken å gjøre) som ikke har noe i filmen å gjøre , historien bra, men som sagt det som mangler er evnen å dra meg inn i historien. Jeg kan ikke gi denne filmen en sterkere Karakter: 6 av 10, fordi jeg ikke kjedet meg og den er LITT over gjennomsnittet bra. Får mye for skuespillerne, særlig moren til Precious. Hun burde spille den neste Bond skurken. En som er varmere rundt hjerteroten er Captain Charisma, han gir filmen en 8 av 10. Les resten av hans anmeldelse: HER. Må forresten skyte inn at jeg faktisk ikke viste at han hadde skrevet om denne filmen før jeg søkte, det vil skje rimelig ofte at filmblogger skriver om samme film. Jeg skjønner at det KAN virke som plagiat, men det er ikke helt slik ting er.

Legg igjen en kommentar